Halaman

16 Dis 2022

CARA TARIK PEMBACA KE BLOG ANDA

Fikir lu 12 strategi berkesan membantu meningkatkan jumlah pembaca dan trafik ke blog anda.

1.Sentiasa menulis.Kemas kini blog anda sekurang-kurangnya dua kali seminggu.

2.Promosi melalui media sosial termasuk Twitter, LinkedIn, Facebook, Google+ dan Pinterest.

3.Tulis tajuk yang lebih baik untuk menarik minat pembaca.

4.Ketahui niche anda.Kandungan artikel perlu ikut tema yang jelas. Tentukan siapa khalayak sasaran anda, apa yang mereka mahu baca dan apa mesej khusus yang ingin anda sampaikan.

5.Masukkan gambar dalam artikel. Kajian telah menunjukkan bahawa foto dalam catatan blog meningkatkan jumlah pembaca. Foto bukan sahaja menjadikan siaran lebih menarik secara visual, tetapi anda juga boleh memasukkan kata kunci dalam tag Alt Image pada foto, meningkatkan pengoptimuman enjin carian (SEO) untuk tapak anda.Kunjungi clipart.com untuk dapat foto percuma.

6.Menggabungkan kata kunci (kata kunci) Salah satu cara paling mudah untuk menghasilkan lebih banyak trafik ke tapak web anda ialah memastikan setiap halaman di tapak anda mempunyai kata kunci strategi. Jadi untuk setiap catatan blog yang anda tulis, pilih satu frasa utama yang anda percaya pembaca akan gunakan untuk mencari siaran tersebut. Seterusnya, masukkan frasa itu ke dalam tajuk siaran, tajuk pada halaman, dalam kandungan pada halaman sekurang-kurangnya dua kali, dalam imej yang dipaparkan pada halaman dan juga sebagai sebahagian daripada halaman. Kepekatan kata kunci membantu Google memahami tentang halaman itu, yang akhirnya boleh membawa kepada lebih banyak trafik daripada enjin carian.

7.Menggabungkan pautan. Apabila anda menyebut produk atau perkhidmatan syarikat lain dalam catatan blog, sertakan pautan ke halaman syarikat tersebut. Google bukan sahaja suka melihat pautan keluar di tapak anda, syarikat yang anda sebutkan juga mungkin melihat siaran anda dan kembali kepada anda. Selain itu, pembaca menghargainya apabila anda menyediakan sumber untuk memudahkan mereka mencari perkara yang mereka cari.

8.Tambah butang perkongsian sosial. Di bahagian atas dan bawah catatan blog anda, pastikan anda memasukkan butang perkongsian sosial untuk Twitter, LinkedIn dan rangkaian sosial utama yang lain. Permudahkan pembaca untuk menyebarkan berita.

9. Tweet semula kandungan lepas.

Kami tidak semua melihat Twitter pada masa yang sama, jadi apabila anda berkongsi catatan catatan blog baharu, majoriti peminat anda tidak akan melihatnya buat kali pertama. Ulangi tweet anda, dan jangan takut untuk berkongsi kandungan yang lalu. Pembaca tidak kisah bila ia ditulis asalkan masih relevan.

10. Menjemput penyumbang tetamu.

Apabila orang lain menulis untuk blog anda, anda menambah lebih banyak kandungan yang anda tidak perlu menulis sendiri. Sebagai bonus, penyumbang tersebut juga akan berkongsi dengan rangkaian mereka dan mungkin meminta anda menulis untuk mereka, membuka saluran pembaca baharu untuk anda.

11. Tambah video.

Google mempunyai YouTube, yang merupakan salah satu daripada banyak sebab video boleh mendorong lebih banyak trafik ke tapak anda. Tambah kandungan bertulis pada blog anda dengan video pendek yang bermaklumat dan menghiburkan.

12. Melabur dalam promosi.

Jika anda percaya khalayak anda menghabiskan masa di Facebook, sekali-sekala melabur dalam siaran yang ditaja. Dengan hanya RM40, anda boleh "Meningkatkan" siaran dan meningkatkan jangkauannya dengan ketara.

Sebelum bertindak fikir lu.

Tiada ulasan:

Pengikut