Halaman

10 Jun 2008

Mobile Invest


Hati-hati. Jangan mudah terpedaya dengan bisnes berasaskan ICT yang sedang giat diiklankan . Mereka cuma hendak mendapatkan keuntungan yang maksima hasil dari pelaburan anda. Antara produk mereka ialah M....... dll Kalau modal ciput jangan beli. Anda kena iklankan bisnes ni untuk dapatkan pelanggan. Sambutan masyarakat terhadap bisnes ini kurang menggalakkan. Ditambah lagi dengan persaingan yang hebat. Ada syarikat lain yang jual i.gomobile dengan harga RM500 + web percuma lagi. Sedangkan sesetengah syarikat menjualnya dengan harga RM5000 dan lebih.

cuba pk macam mana bill gates boleh kaya..mcm mana lim goh tong boleh kaya..mcm mana david kuok boleh berjaya...mereka menempuh kesusahan yg amat dasyat lainlah sesetengah pemimpin politik...sendiri mau ingatla

Mana ada dalam dunia ini bisness boleh cepat kaya, sedangkan rasullallah pun bersusah payah berjualbeli.

Dan janganlah kamu makan (atau mengambil) harta (orang-orang lain) di antara kamu dengan jalan yang salah dan jangan pula kamu menghulurkan harta kamu (memberi rasuah) kepada hakim-hakim kerana hendak memakan (atau mengambil) sebahagian dari harta manusia dengan (berbuat) dosa, padahal kamu mengetahui (salahnya). (Al-Baqarah, 188)

Tiada ulasan:

Pengikut