Halaman

19 Apr 2010

Lagi Tuan Muda Zul Ariff


Entri aku hari ni ...lagi berita dari Kosmo Online pasal Tuan Muda Zul Ariff

'Tuan Muda' mahu jadi doktor



KERATAN Kosmo! 17 April 2010.




KUALA LUMPUR - Pelajar cemerlang yang menyamar sebagai 'Tuan Muda Pahang' dikatakan kecewa kerana cita-cita untuk menjadi seorang doktor tidak kesampaian apabila tidak berpeluang melanjutkan pelajaran dalam bidang perubatan di Ireland.
Tengku Puan Pahang, Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah (gambar) semasa mendedahkan perkara itu bertitah, ini kerana remaja tersebut hanya memperoleh 9A 1B dalam Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).
"Dia hanya dapat 9A, 1B, (oleh sebab itu) dia tidak dapat biasiswa, dia mahu melanjutkan pelajaran dalam bidang perubatan di Ireland," cerita baginda.
Baginda yang juga isteri kepada Tengku Mahkota Pahang, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah itu bertitah demikian ketika ditemui selepas mengadakan pertemuan dengan Ketua Pengarah Jabatan Muzium Malaysia, Datuk Ibrahim Ismail di Muzium Negara di sini semalam.
Tunku Azizah berkata, kekecewaan remaja tersebut akibat gagal memperoleh 10A dalam SPM itu dimaklumkan oleh seorang guru yang pernah mengajar remaja tersebut.
Baginda turut mendedahkan motif remaja dengan nama sebenarnya, Zul Ariff Abdullah yang begitu berani bertindak menyamar sebagai Tuan Muda Pahang.



Tiada ulasan:

Pengikut